Nouveautées FA

Démarré par Maelvilian, 21/03/2014 à 21:10:18

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Maelvilian

Les livres de flottes sont dispo en prévente.

Il y en a deux, un pour chaque camp répertoriant toutes les stats par camp avec Background etc.

A la fois, j'espère qu'il vont être complet coté background et truc a coté, d'un autre coté, j'espère que ca ne signe pas la fin des pdf.

Ha et ils annoncent des nouvelles boite Dreadnought (avec escorteurs, bien plus classes/dans le thème pour les Terran) + des boites plus adaptées j'ai l'impression pour d'autres ships. Par exemple les shields Terran qui sont fait pour être déployés par 3 sont désormais vendu en boite de 3 et plus de 2 ^^.

Sinon, je viens de réaliser que les Terran n'auront pas de Gunship avant un moment, puisque les gunship sont les vaisseaux bonus de certaines flottes comme les R&D sont les vaisseaux bonus des autres.
Dans le doute, frappe plus fort.

Maelvilian

Dans le doute, frappe plus fort.

clement

http://www.spartangames.co.uk/resources/downloads

Spartan à mis à jour les listes de flottes, les cartes tactiques et a mis en ligne une FAQ.

Les Aquans ont été un peu baissés (on perd un point de mine sur les mediums, les shields des gros coutent plus cher).
Les autres un peu boostés.
Et les Relthozas gros boost.

christophe

Grr je commençais à peine à mémoriser les stats de la V2.

Apparemment, je gagne un peu pour le dreadnought, je perds un peu pour le battleship Directorate. Mais en gros, les coûts restent les mêmes options et upgrade comprises. Juste à noter 5 points de moins pour les frigates soit pour un escadron de 4 20 points gagnés qui pourront faciliter l'acquisition d'upgrades ailleurs.
La pluie nous protège des parapluies... Rien n\'est grave, tout est aigu...

clement

Le fonctionnement des drones change aussi.
La MAR assault robot torpedoes a été modifiée.
C'est géré exactement comme des torpilles, on se défend avec les PD et les shields.
Mais les dégâts sont ceux des cyberwarfare plus des CP en moins.

clement

Liste des modifications des vaisseaux :

Aquan Battleship:                     +1 Shield, increase cost to 15 Points (consistent with all other BB's in the game)

Aquan Battle Station:               Change all arc Beam Weapons to 6/11/9/6 (swapped RB 2 and 3)

Aquan Heavy Cruiser:               Reduce MN to 4 (whiners)

Aquan Cruiser:                         Reduce MN to 3 (DT mine drive-by's were too good)

                                                1 hardpoint, choices of Difficult Target (+10) or +1 MN (free) (DT mine drive-by's were too good)

 

Dindrenzi Nausica Battleship: Double Mines, increase cost to 10 Points (Mines even better than expected in this edition, so cost adjusted)

Dindrenzi Battle Station:          Change all Kinetic Weapons to 7/14/10/6 (swapped RB 2 and 3, basically)

Dindrenzi Frigate:                    Torpedo Arc to Fore rather than Fore Fixed (definitely needed at 30 pts each)

 

Directorate Dreadnought:         Change Turret AD 12/14/6/3 (reduce big RB1 dropoff)

Directorate Battleship:             Change Turret AD 12/14/6/3 (reduce big RB1 dropoff)

                                                +1 Mv, decrease cost to 5 Points (now consistent with other ships, personally I wonder if this and the next item were typos in the first place)

                                                -1 Turn Limit, increase cost to 10 Points (now consistent with other non-Aquan :) ships, personally I wonder if this and the previous item were typos in the first place)

Directorate Frigate:                   Decrease cost to 20 Points (good weapon, but can only target one enemy)

 

Sorylian Battleship:                  Increase Mv to 7"   (After the fiasco last month I'm never commenting on the Sorylian BB again)      

                                                Include Reinforced P/S MAR for free

                                                Increase Torpedoes to 6/7/7/7

Sorylian Corvette:                    Reduce Fore AD to 2/3/-/- (previously it did everything the Scythe did, only better, now there's a difference)

 

Relthoza Battleship:                Increase AP to 6

                                                Change S/P AD to 12/15/8/4 (reduce RB1 dropoff)

                                                Change Fore (Fixed) AD to 5/7/3 (reduce RB1 dropoff)

                                                Change to +2" Command Distance for 5 Points (was too pricey at 1" for 5 points)

Relthoza Heavy Cruiser:           Decrease cost to 90 pts

                                                Change S/P AD to 8/9/4 (reduce RB1 dropoff)

                                                Change Fore (Fixed) AD to 5/7/3 (reduce RB1 dropoff)

                                                Biohazard Primary, decrease cost to +5 Points (cost was ok before as a single ship, but too high for squadrons)

                                                Corrosive Primary, decrease cost to +10 Points (ditto)

Relthoza Cruiser:                     Change S/P AD to 6/8/4 (reduce RB1 dropoff)

                                                Corrosive Primary, decrease cost to +5 Points (cost was ok before as a single ship, but too high for squadrons)

Relthoza Destroyer:                  Decrease cost to 75 Points

                                                Corrosive Primary, decrease cost to +5 Points (cost was ok before as a single ship, but too high for squadrons)

                                                Increase Mv to 8"

Relthoza Widow Frigate:          Increase AP to 2

                                                 Increase DR to 4 (bah! humbug!)

Relthoza Nidus Frigate:            Decrease cost to 20 Points (was too expensive since you have to buy the wing separately)

 

Terran Cruiser:                        Weapon Shielding, decrease cost to 5 Points (cost was ok before as a single ship, but too high for squadrons)

Terran Shield Cruiser:             Increase Shield Rating to 3

                                                Beam Arc to Fore rather than Fore Fixed (much needed)

Terran Armsman Frigate:         Include Beam upgrade for free

 

Veydreth Assault Cruiser:         Remove Double Mines MAR

                                                Decrease cost to 60 Points

Maelvilian

Dans le doute, frappe plus fort.